Betöltés folyamatban...

Általános Vásárlási Feltételek


Általános Vásárlási Feltételek tartalomjegyzéke:

  1. Bevezetés

  2. Rendelés menete

  3. Termék információ és leírások pontossága

  4. Árak és árváltoztatás jog

  5. Fizetési módok

  6. Elállás termék visszaküldése és/vagy cseréje

  7. Termék visszaküldési lap (nyomtatható, Wordbe másolható, szerkeszthető)

  8. Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás

  9. Panaszkezelés<

  10. Intellektuális tulajdon


1. Bevezetés

Az alábbi részletezett Általános Vásárlási Feltételek (a továbbiakban ÁVF) kizárólag az egymással kölcsönös szerződésben álló felekre vonatkozik. A megrendelés feladása és a vonatkozó checkbox-ok kipipálása szerződésnek minősül (ugyanez vonatkozik az e-mailben leadott megrendelésekre), melyet minden esetben e-mailben visszaigazolunk. Ezen szerződést nem iktatjuk. A szerződés alakisága nem minősül írásba foglaltnak. A szerződés nyelve magyar.

Egyrészről a stylelovasbolt.hu és a lovaswebaruhaz.hu honlap használóira, (továbbiakban "Vevő‘" vagy "Ön"-ként szerepel), másrészről a Piaffe Hungary Korlátolt Felelősségű Társaságra, mely a 2636 Tésa, Ady Endre utca 11.szám alatti székhelyen, és a Fővárosi Bíróság, mint Cégbíróság Cg 13-09-232023 cégjegyzék számon lett bejegyezve; Közösségi adószáma: HU32476525 (a továbbiakban "Style Lovas Webáruház" szerepel). Magyar adószáma: 32476525-1-13. Telefonszáma: +36 70 343 9333


Kizárólag az itt említett általános feltételek érvényesek és minden más feltétel helyébe lépnek, kivéve kivételes előzetesen bejelentett, vagy írott módosítás esetén.


A Style Lovas Webáruháznak esetenként jogában áll az alábbi általános feltételeket módosítani, így minden vásárlás előtt újra el kell olvasni a stylelovasbolt.hu és a lovaswebaruhaz.hu honlapok (továbbiakban honlap) általános feltételeit. Az elvégzett módosításokat az ÁVF-ben saját nyilvántartásban iktatjuk, a módosítások mindig visszakereshetőek maradnak.


Ezek a módosítások az Interneten való megjelenés pillanatától érvényesek, és nem alkalmazhatóak a korábban megkötött szerződésekre.


A honlapon leadott minden rendelésre a leadásának dátumán érvényben lévő ÁVF érvényes. Érvényesített rendelés esetén Ön az itt elolvasott feltételeket feltétel nélkül elfogadja.


A honlap használatakor és megrendelése feladásakor Ön beleegyezik, hogy elfogadja és betartja az itt felsorolt általános vásárlási feltételeket.



2. Rendelés menete


Két rendelési forma áll az Ön rendelkezésére:

Minden rendeléssel kapcsolatos kérdést írásban rögzítünk a félreértések elkerülése végett. E-mailekre, Facebook üzenetekre pár munkanapon belül válaszolunk. Elektronikus kapolcsatfelvételi űrlapunkat megtalálja az alsó menüsorban, segítségével honlapunkon keresztül is kapcsolatba léphet velünk. Megértésüket előre is nagyon köszönjük!


A rendelés menete:


1) 2021 januárja óta webáruházban megszűnt a regisztrációhoz kötött vásárlás, Önnek módjában áll eldönteni, hogy regisztrációval vagy regisztráció nélkül adja le megrendelését (mindkét esetben a leadás feltétele az Általános Vásárlási Feltételek elfogadása)

2) tegye kosárba a terméket/termékeket

3) véglegesítse kosarát

4) a megrendelésről a rendszer MINDEN ESETBEN AUTOMATIKUS visszaigazolást küldd Önnek a postafiókjába

Megrendelése elfogadásáról minden esetben visszaigazoló emailt küldünk Önnek. Ezen email tájékoztatja Önt a rendelés beérkezéséről, valamint a rendelés elfogadásáról, melyben tájékoztatjuk Önt a várható szállítási időpontról és a szállítás feltételeiről. Felhívjuk figyelmét, hogy a szerződés a webáruházunk és Ön között a visszaigazolás alapján jön létre a jelen ÁSZF-ben foglalt feltételek szerint. A megrendelés elfogadását tartalmazó visszaigazoló email tartalmazza a közöttünk létrejövő szerződés lényegi feltételeit, a megrendeléssel kapcsolatos lényeges adatokat. Webáruházunk fenntartja a jogot, hogy emailban történő egyeztetéssel pontosítsa a megrendelés tartalmát. Amennyiben a visszaigazoló email nem kerül elküldésre, abban az esetben Önt nem köti a megrendelés és nem köteles a kiszállított terméket átvenni.

  • Amennyiben nem kapta meg ezt a rendelés visszaigazolást, kérjük, ellenőrizze, hogy helyesen adta-e meg e-mail címét (leggyakoribb probléma az e-mail cím elgépelése, ami miatt a rendszer nem tudja kiküldeni a vonatkozó megrendelés visszaigazolást, mely hibáért webáruházunk NEM VÁLLAL felelősséget).

  • Amennyiben e-mail címe helyesen került megadásra, úgy vegye fel a kapcsolatot munkatársainkkal a stylelovasbolt@gmail.com e-mail címen, és jelezze számunkra, hogy a visszaigazolás nem érkezett meg.


5) Az automatikus visszaigazoláson felül, cégünk adott rendelési periódust követően (lásd. Szállítás menüpont) csak és kizárólag abban az esetben veszi fel Önnel a kapcsolatot (jellemzően e-mailben), ha a megrendelt termékek nem elérhetőek, hosszú várakozási idő áll fenn vagy bármely termékre vonatkozóan módosítást javasol. Minden egyéb esetben a megadott Szállítási nap lesz a kézbesítés mindenkori időpontja.

Kérjük, minden esetben ellenőrizze postafiókját, hogy az esetleges módosításokról tájékozódhasson! Amennyiben nem kap tőlünk visszaigazolást rendelésére vonatkozóan (eltekintve az automatikusan generált e-mailtől), szíveskedjen felvenni velünk a kapcsolatot!


6) Ha megkapta az általunk generált e-mailt, a termékeket a megadott szállítási napon a GLS kiszállítja Önnek. Amennyiben a várható szállítási iőben módosulás következne be, e-mailen tájékoztatjuk Vásárlóinkat! Ha a fizetés módja utánvét, kérjük, készüljön fel a futár érkezésére, és tartson magánál megfelelő mennyiségű készpénzt vagy legyen kéznél bankkártyája (a GLS futárszolgálatnál minden futárnál lehetősége van bankkártyával is fizetni).


7) Cégünk, a várható kiszállítási nap előtti napon adja fel a csomagot. A feladást követően a GLS az esti órákban e-mailt küld a csomag várható, másnapi érkezéséről. Ebben megtalálja a csomag adatait (csomagszám, etc.). A kiszállítás napján, jellemzően a reggeli órákban a GLS újabb e-mailt küldd, melyben meghatározza, milyen egy órás idősávban ér oda a csomaggal. Kérjük, szíveskedjen követni csomagja mozgását, ezzel segítve a futárcég munkáját.


A megrendelés minden esetben fizetési kötelezettséget von maga után. A le nem mondott, át nem vett, visszautasított rendeléseket leadó vásárlókat jogunkban áll korlátozni, jövőben leadott rendeléseiket indoklás nélkül törölni.


ELUTASÍTOTT CSOMAG


Felhívjuk kedves ügyfeleink figyelmét, hogy minden az oldalon feladott megrendeléssel a megrendelő fizetési kötelezettséget vállal.


Az elutasított csomagok megrendelőit először e-mailben értesítjük arról, hogy a csomag nem került átvételre. Itt van mód arra, hogy a csomagot újraküldjük, esetleg, ha bármiféle gond, fennakadás történt, akkor azt ügyfélszolgálatunkkal megossza.

Ha a Vásárló a szerződésszegést követően sem e-mailben, sem egyéb módon nem reagál, jogi útra terelhetjük az ügyet.


Ha a postai úton történő felszólítást követően a csomag nem kerül rendezésre (átvételre), úgy átadhatjuk az ügyet a vállalti jogászunknak, aki a követelésünket kezelni fogja. Az ügyvéd díja a Vevőt terheli. Ha a fizetés nem kerül rendelésre, úgy az ügyet peres útra terelhetjük.


3. Termék információ és leírások pontossága


A Style Lovas Webáruház mindent megtesz a termékek alapvető tulajdonságainak minél hitelesebb feltüntetése érdekében. Ennek módja a partnerek, illetve a beszállítók által adott technikai adatok és termékleírások, illetve a termékről készült fényképek, melyek feltüntetése a technikai korlátoknak megfelelően, és a legmegfelelőbb piaci standardok tiszteletben tartásával történik.


Előfordulhat, hogy a termék fotója és a valóságban eltérés mutatkozik. Ez a modern fényképészeti (vakuzás, bevilágítás etc.) illetve a fejlett Photoshop technikáknak is betudható. Amennyiben a termék eltér az Ön által megrendelttől, kérjük, jelezze felénk.


Bizonyos termékek használati útmutatóját, adagolását weboldalunkon, az adott termék leírásában magyar nyelven is megtekintheti, ezeket a termékhez csak külön kérésére csatoljuk.


4. Árak és árváltoztatás jog


A honlapon megadott eladási árak magyar forintban vannak megadva és tartalmazzák az általános forgalmi adót, viszont szállítási költség nélkül értendőek. A szállítási költségek a Vevőt terhelik (14 napos elállás esetén a kiszállítás díját, a jogszbaályban foglaltak szerint megtérítjük), és a rendelés végén a számlázáskor a kiválasztott termékek kiegészítendő többlet költségeként szerepelnek.


A Style Lovas Webáruháznak jogában áll bármelyik pillanatban módosítani az árait, akkor is, ha a termék már megrendelésre került. Ebben az esetben a webáruház köteles a Vevőt tájékoztatni az ár változásáról, a Vevőnek pedig jogában áll indoklás nélkül töröltetni a tételt a rendeléséből.


Tájékoztatjuk, hogy hibás, túlságosan alacsonynak tűnő ár (áron aluli összeg, esetleg nullás ár, ellentmondásos termék információk) esetén, bármi legyen is a hibás ár megjelenésének oka (informatikai probléma, emberi mulasztás vagy műszaki hiba etc.) a rendelést jogunkban áll törölni, még akkor is, ha az már a rendelés feladásra került. Az ezekből fakadó kellemetlenségekért elnézésüket kérjük, és megértésüket köszönjük.


Az árváltozás jogát fenntartjuk!


5. Fizetési módok


A Style Lovas Webáruháznál Önnek több mód áll rendelkezésre, a megrendelt termékek kifizetésére.

  1. utánvétes fizetés esetén Önnek lehetősége van a csomag átvételekor kifizetni a megrendelt termékeket, a szállítási költséget és az utánvét díját. Ennek pontos feltételei és díjai felől a Szállítás menüpontban tájékozódhat.


  1. banki előre átutalás esetén Ön a megrendelése feladáskor választhatja ezt a fizetési módot. Ekkor, ellenőrizzük, hogy a kifizetésre kerülő termékeket tudjuk-e rendelni, addig a vonatkozó összeget kérjük ne utalja át! Az egyeztetést követően egy előzetesen kiállított, átutalásos számla alapján fizeti ki a megrendelt termékeket. Előre utalás esetén az Ön szállítási díjai nem változnak, azok felől a Szállítás menüpontban tájékozódhat.



6. Elállás termék visszaküldése és/vagy cseréje


A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) 20. § (3) bekezdése szerint:
"(3) A (2) bekezdés a) pontjában foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e §-ban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és az áru átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja."

Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a szerződéstől és élni minden olyan joggal, mely Önt a törvény szerinti elállás esetén megilleti.
Írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül.
Az elállási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az árut átveszi, tehát az elállási határidő a termék átvételekor kezdődik.
Ha Ön elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni postai úton, illetve emailban, elektronikus úton az alábbi címre: Piaffe Hungary Korlátolt Felelősségű Társaság, 2636 Tésa, Ady Endre utca 11.
E-mail cím: stylelovasbolt@gmail.com-on,
Ön határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát, melyhez letölthető és szerkeszthető segédletet a 7-es pontban talál Termék visszaküldési lap//elállási nyilatkozat néven.

Az elállás/felmondás joghatásai Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
Ön köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.
Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
Tájékoztatjuk, hogy Önt terheli annak bizonyítása, hogy az elállási jogot a fentiek szerint a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban meghatározottak szerint gyakorolja.


Visszaküldés feltételei:


Átvételt követően a visszaküldés feltétele, hogy a termék hiánytalan állapotban legyen és eredeti etikettei (címkéi) meg legyenek. A csomagolást (zacskó, doboz) a vásárló nem köteles megőrizni, mégis azt javasoljuk, hogy az esetleges árusérülés és az ebből fakadó későbbi viták elkerülése érdekében szíveskedjen megőrizni azt.


A Vevő a terméket próbálhatja, amíg a termék gyári állapotában marad. A gyári állapottól való eltérés a visszavásárlási érték csökkenését vonzza maga után.


Visszaküldés menete:


Amennyiben elállási szándékát e-mailen jelzi felénk a stylelovasbolt@gmail.com-on, munkatársaink tudnak Önnek segíteni visszáru/csere fuvar szervezésében, legkedvezőbb szállítási díj megtalálásában.
A visszaküldés díját minden esetben a Vásárlónak kell állnia. Cégünk erre GLS futárt tud biztosítani, melynek díja egységesen 3.000 (háromezer) forint. Amennyiben Ön kedvezőbben tudja visszaküldeni számunkra a terméket, úgy erre lehetősége van. Javasoljuk továbbá, hogy olyan szállítási módot válasszon, hogyha a visszaérkező termék a visszaszállítás során megsérül, rongálódik, a választott céggel a biztosítást rendezni tudja, ezért cégünk nem vállal felelősséget. Abban az esetben, ha cégünk küldi a futárt a termékért, ezt a biztosítást mi átvállaljuk, így Önnek nincs teendője.
Amennyiben az Ön által szervezett fuvar során a termék sérülten érkezik vissza, felvesszük Önnel a kapcsolatot, és a biztosítást, szállításból fakadó károkat Önnek kell viselnie. Ezt minden esetben dokumentáljuk, a sérülésekről fotókat készítünk.


A Korm. rendelet 29. §-ában foglaltak szerint:
"29. § (1) A fogyasztó nem gyakorolhatja a 20. § szerinti jogát
a) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás maradéktalan teljesítése után, azonban ha szerződés fizetési kötelezettséget keletkeztet a fogyasztó számára, csak akkor, ha a teljesítés a fogyasztó kifejezett előzetes beleegyezésével és annak a fogyasztó általi tudomásulvételével kezdődött meg, hogy elveszíti elállási jogát, amint a vállalkozás maradéktalanul teljesítette a szerződést;
b) olyan áru vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c) olyan nem előre gyártott áru esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan áru esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző áru tekintetében;
e) olyan zárt csomagolású áru tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
f) olyan áru tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más áruval;
g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
h) - a (2) bekezdésben foglalt kivétellel - olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális tartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a 20. § szerinti jogát, továbbá a vállalkozás a 12. § (2) bekezdés vagy a 18. § szerint visszaigazolást küldött a fogyasztó részére.
(2) Az (1) bekezdés h) pontjában meghatározott esetben a 20. § szerinti jog a fogyasztó által kifejezetten kért szolgáltatásokon és a karbantartás vagy a javítás elvégzéséhez felhasznált cserealkatrészeken felül kínált szolgáltatásokra vagy árukra kiterjed.
(3) Az (1) bekezdés a)-c) és e) pontjában meghatározott esetekben a fogyasztó gyakorolhatja a 20. § szerinti jogát, ha a szerződést a kereskedelemről szóló törvényben meghatározott üzleten kívüli kereskedés vagy az árubemutatóval egybekötött termékértékesítés keretében kötötte meg."

Jogszerű tehát, ha a honlap tájékoztat a fogyasztót megillető elállási és felmondási jog alóli kivételekről, feltéve, hogy értékesít olyan terméket.


7. Termék visszaküldési lap (nyomtatható, Wordbe másolható, szerkeszthető)


Termék visszaküldési lap

 

Kérjük, hogy a folyamat meggyorsítása végett, szíveskedjen adatlapunkat hiánytalanul kitölteni, és a visszaküldött termékhez mellékelni és/vagy e-mailen csatolni.



Rendelés száma:

 

 

Vásárló neve:

 

 

Vásárló címe:

 

 

Vásárló e-mail címe:

 

 

Termék átvétel pontos napja:

 

Termék(ek) megnevezése:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Visszaküldése oka:

□ Meghibásodás – hiba leírása:

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

□ Elállás (ha a Vásárló fogyasztónak minősül, megilleti az elállás joga a távollévők között kötött szerződésekről szóló 45/2014 (II. 26.) Korm. rendelet 20. § értelmében a Style Lovas Webáruházban vásárolt termékek tekintetében.)


Kérjük válasszon:

□ Nem a megrendelt termék került kiszállításra.

□ A termék nem az elvárásoknak megfelelően működik.


□ Egyéb ok (kérjük röviden indokolja):

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..………………….

□ Indoklás nélküli elállás

 

Kérjük válasszon az alábbi lehetőségek közül:


□ Típusazonos csere (ugyanolyan terméket kérek, amit eredetileg rendeltem). A terméket a megadott szállítási címemre kérem szállítani.

□ Nem típus azonos csere (más típusú terméket szeretnék, mint amit eredetileg megrendeltem). Kérem, munkatársuk vegye fel velem a kapcsolatot e-mailben.

□ Vételár visszafizetés:

Számlatulajdonos neve: …………………………………………………………

Bankszámla száma:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Visszaküldési cím:

Piaffe Hungary Kft.

2111 Szada Teleki S utca 2.


Kérjük jelezze, hogy kívánja visszajuttatni számunkra a csomagot:


□ Kérem, hogy a Piaffe Hungary Kft. küldjön GLS futárt arra a címre, amit a termék megrendelésénél megadtam.

□ Kérem, hogy a Piaffe Hungary Kft. küldjön futárt, az alábbi címre: …………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

□ A visszaküldést magam oldom meg.



8. Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás


Ön és vállalkozásunk közötti szerződés keretében eladott dologra vonatkozóan Önt kellékszavatossági és termékszavatossági jog illeti meg, melyről a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése felhatalmazása alapján az alábbiak szerint adunk tájékoztatást:
Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a Piaffe Hungary Kft. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő legfeljebb egy év.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Piaffe Hungary Kft. vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön - választása szerint - az kellékszavatossági jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

A 19/2014.(IV.29.) NGM rendelet 5. §.-ban foglalt kötelezettségünk szerint törekszünk arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezzük. A kijavítás, kicserélés elmaradása esetén Önnek a Ptk. 6:159. §. (2) bek b.) pontja értelmében az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

Jótállás

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Az webáruházunk által forgalmazott termékek hibás teljesítése esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján köteles jótállásra.

Ön milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg a jótállás alapján?
A jótállás időtartama:
  1. 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
  2. 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
  3. 250 000 forint eladási ár felett három év.


E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár. A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetőek, amelynek nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása.
A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot, számlát vagy nyugtát a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.
Ön a kijavítás iránti igényét választása szerint a vállalkozás székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti. A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a vállalkozás részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton, számlán vagy nyugtán feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt, a jótállásból fakadó jogok a kellékszavatosság szerinti és termékszavatosság szerinti jogosultságoktól függetlenül megilletik.
A két évre szóló kellékszavatosság EU-szerte megilleti a fogyasztókat, de csak bizonyos feltételekkel.
A szavatosság azokra a hibákra terjed ki, amelyek feltehetően már az áru átadásakor benne rejlenek az eladott termékben, és a vásárlás időpontjától számítva két éven belül jelentkeznek.

Vonatkozó törvényi előírások:

A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (továbbiakban a Ptk.) 6:159 paragrafusa (kellékszavatossági jogok) szerint:
A kellékszavatosság igénye alapján a jogosult választása szerint:
  1. kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aranytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
  2. az ellenszolgáltatás arányos leszállítását eredményezheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a cserét nem vállalta, e kötelezettségének nem tud eleget tenni vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűzűdő érdeke megszűnt

A kellékszavatosság elévülése: a teljesítés (kézhezvétel) időpontjától számított egy év (Ptk. 6:163 paragrafus)
Termékszavatossági igény (Ptk. 6:168 paragrafus):
  • (1) Vállalkozás által fogyasztónak eladott ingó dolog (ezen alcím alkalmazásában: termék) hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
  • (2) Ezen alcím alkalmazásában gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója
  • (3) A gyártó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy
  • a) a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;
  • b) a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
  • c) a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.
  • (4) Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.


Közlési határidő (Ptk. 6:169 paragrafus):
  • (1) A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
  • (2) A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.


Jótállás (Ptk. 6:171. - Ptk. /. 173 paragrafusai): 6:171. §
  • (1) Aki a szerződés teljesítéséért jótállást vállal vagy jogszabály alapján jótállásra köteles, a jótállás időtartama alatt a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban vagy jogszabályban foglalt feltételek szerint köteles helytállni a hibás teljesítésért. Mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
  • (2) A jótállás a jogosultnak jogszabályból eredő jogait nem érinti.


6:172. § [Jótállási jogosultság tulajdonosváltozás esetén]
A jótállásból eredő jogokat a dolog tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a jótállást vállaló kötelezettel szemben.

6:173. § [A jótállási igény érvényesítése]
  • (1) A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.
  • (2) A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. Az Fgytv. 17/A. §
  • (3) bekezdése alapján a szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni, telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb a (6) bekezdésben foglalt érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni, egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan a (6) bekezdésben írtak szerint köteles eljárni. Az (5) bekezdés tartalmazza annak leírását, hogy a jegyzőkönyvnek miket kell tartalmaznia.


Az Fgytv. 17/A. § (6) bekezdése alapján az írásbeli panaszt a vállalkozás – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles.

Az Fgytv. 29. § (11) bekezdése szerint: (11) A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, ennek keretében köteles a (8) bekezdésben rögzített tartalommal, az ott említett határidőn belül válasziratát megküldeni a békéltető testület számára. A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével a vállalkozás a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani köteles. Amennyiben a vállalkozás székhelye, telephelye vagy fióktelepe nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv) szóló 524/2013/EU rendelet (továbbiakban: 524/2013/EU rendelet) 14. cikk (1) és (2) bekezdése alapján
  • (1) Az Unióban letelepedett, online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekben érintett kereskedőknek, valamint az Unióban letelepedett olyan online piacoknak meg kell jeleníteniük a honlapjukon az online vitarendezési platformra mutató elektronikus linket. Ennek a linknek a fogyasztók számára könnyen elérhetőnek kell lennie. Az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekben érintett, az Unióban letelepedett kereskedőknek meg kell adniuk az e-mail címüket is.
  • (2) Az Unióban letelepedett, online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekben érintett azon kereskedőknek, akik kötelesek egy vagy több alternatív vitarendezési fórumot igénybe venni a fogyasztókkal fennálló vitáik rendezéséhez, vagy erre kötelezettséget vállalnak, tájékoztatniuk kell a fogyasztókat az online vitarendezési platform létezéséről, valamint arról a lehetőségről, hogy az online vitarendezési platform felhasználható a vitáik rendezéséhez. Emellett az online vitarendezési platformra mutató elektronikus linket kell megjeleníteniük honlapjukon, illetve, ha az ajánlatot emailben teszik, akkor az adott e-mailben. Ezt az információt fel kell tüntetni adott esetben az online adásvételi vagy szolgáltatási szerzŐdés általános feltételei között is.


Termékeinkre a jogszabályban előírt jótállást (45/2014. II. 25. Korm. rendelet 3. számú melléklet) vállaljuk.
A webshopban saját gyártású termékek nem kerülnek forgalomba, így cégünk saját jótállást nem vállal.

Elektronikai termékek kellékszavatosságára vonatkozó információk

A kellékszavatosság időtartama alatt a meghibásodott elektronikai termékeket (pl. elektromos légyfogók, adó-vevők, istálló kamerák, villanypásztorok, nyírógépek… etc.) minden esetben a Style Lovas Webáruháznak kell visszajuttatni. Jogos garanciális hiba esetén a szállítást a Style Lovas Webáruház állja. Amennyiben a javítás nem jogos (pl. Vevő okozta vagy nem megfelelő használatból, tárolásból, felszerelésből fakadó hiba esetén), a szállítás és a javítás költsége is Önt terheli. Vitás kérdések esetén az elektromos berendezéseket igazságügyi műszerészhez tudjuk elküldeni a hiba forrásának kiderítésére.

A PTK 6:159. paragrafusának 2. bekezdésének b) pontja alapján a Vásárló kérheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a maga költségére megjavíttathatja vagy ő maga megjavthatja, illetve a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett (esetünkben a Piaffe Hungary Kft.) a kicserélést vagy javítást nem vállalta, kötelezettségének nem tud eleget tenni vagy a kicseréléshez/kijavításhoz fűződő érdeke megszűnt.

A PTK ugyanezen paragrafusában 2022. január elsején hatályba lépett 2a bekezdése szerint ingó dolognak minősülő áru adásvétele, digitális tartalom szolgálatása vagy nyújtására irányuló szerződés esetén a keletkezett hibát a kötelezett maga nem javíthatja ki és mással sem javíttathatja ki azt (lásd még 373/2021. VI.30. Korm. rendelet).

A fogyasztót ezenfelül egyéb költség nem terheli.


9. Panaszkezelés


Amennyiben Önnek valamilyen panasza van a webáruházunkkal kötött szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a következő elérhetőségen (írásos formában) közölheti:

Székhely: 2636 Tésa Ady Endre utca 11.
Ügyfélszolgálat email: stylelovasbolt@gmail.com

Webáruházunkban Önnek a hatályos jogszabályok szerint jogában állt panaszt tenni. Minden panaszt 30 (azaz harminc) napon belül érdemben kivizsgálunk, ezen vizsgálat során feltárt információkról a Vásárlót folyamatosan írásban tájékoztatjuk (stylelovasbolt@gmail.com e-mailcímünkről, digitális levél formájában).


Panaszkezelésünk célja a minél teljesebb, jobb és hatékonyabb vásárlói elégedettség fejlesztése, ennek megfelelően minden beérkezett panaszt teljeskörűen kivizsgálunk.


Panasz benyújtási lehetőségek:

  1. elektronikus úton (stylelovasbolt@gmail.com címre küldött elektronikus levél formájában)

  2. postai úton (a Vállakozás székhelyére küldött írásos levélben - Piaffe Hungary Kft, 2636 Tésa, Ady Endre utca 11.)

  3. elektronikus űrlap kitöltésével (http://www.lovaswebaruhaz.hu/kapcsolat_urlap/)


Panaszára 30 (azaz harminc) napon belül írásos formában, elektronikus és/vagy postai úton válaszolunk.

Amennyiben benyújtott panaszát elutasítjuk, ezt megfelelő indoklással támasztjuk alá. Ha Ön nem ért egyet a panaszkezeléssel vagy az aközben született eredménnyel, a Pest Megyei Békéltető Testülethez tud további panaszt benyújtani:


Pest Megyei Békéltető Testület:

Levelezési cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2.

E-mailcím: pmbekelteto@pmkik.hu
Telefon: 06-1-792-7881
Online: http://www.panaszrendezes.hu/homepage/index.php
Weboldal: www.pestmegyeibekelteto.hu


Fogyasztóvédelem elérhetősége:


Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Főosztály

Cím: 1051 Budapest, Sas utca 19. III. emelet

Telefonszám: 06/1-450-25-98

E-mail: fogyved_kmf_budapest@bfkh.gov.hu


Online Vitarendezési Platform:

Online vitarendezési platform, mely felhasználható az online adásvételi és szolgálatási szerződésekből eredő fogyasztói jogviták rendezéséhez.


Magyarul:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU
In English:

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=EN



10. Intellektuális tulajdon


A Style Lovas Webáruház honlapjának egész tartalma (illusztrációk, szövegek, megnevezések, márkák, képek, videók) a Style Lovas Webáruház és a Style Lovas Webáruházzal szerződésben lévő üzleti partnerek tulajdonát képezi. A honlap tartalmának bármilyen módszerrel és bármilyen adathordozón történő részleges vagy teljes reprodukciója kizárólag a Style Lovas Webáruház előzetes és határozott engedélyezésével történhet. A szolgáltatásaink által kínált összes információ, szövegek tartalma, dossziék és szoftverek az intellektuális tulajdonra és a copyright-ra vonatkozó magyar és nemzetközi törvények által védettek.


A Style Lovas Webáruház honlapján (www.lovaswebaruhaz.hu és www.stylelovasbolt.hu) oldalakon megtalálható képekről készült képernyő fotók, termék leírások fotói is szellemi tulajdonunkat képzik, ezért engedélyünk nélkül semmilyen fórumban, internetes portálon, nyomtatott vagy más elektronikus médiumban nem tehetőek közzé. Írásos engedélyt a stylelovasbolt@gmail.com  e-mail címen vagy postai úton tud igényelni.

A Style Lovas Webáruház nem engedélyezi a honlapja azon tartalmának lemásolását, kiplakátolását vagy terjesztését, amelynek Ön nem rendelkezik az intellektuális tulajdonjogával. A honlap tartalmának harmadik személy által történő, engedély nélküli felhasználása hamisításnak számít, és az Intellektuális Tulajdonra vonatkozó törvény szankcióival jár.

A Style Lovas Webáruház nem vállalja a felelősséget abban az esetben, ha egy harmadik személynek kiadott joggal egy illetéktelen felhasználó visszaél.